miercuri, 25 martie 2009

Tort de mere

.

Ingrediente:
- 10 mere
- 200 g margarina
- 6 linguri zahar
- 6 oua
- 6 linguri faina
- gem de visine
- cateva nuci

Mod de preparare:

Intr-o cratita inalta se topeste margarina cu 3 linguri de zahar. Se curata si se gauresc merele, inlaturand mijlocul. Se aseaza merele in oala cu margarina si zaharul topit, gaurile se pot umple cu bucatele de mere, visine din gem si nuci.

Se pune la cuptor sa se inmoaie merele, cam 20 min. Din cand in cand se stropesc merele cu margarina topita din oala, sau daca reusiti chiar sa le intoarceti.

Se bat albusurile, apoi se adauga pe rand 3 linguri de zahar, apoi adaugam galbenusurile. Praful de copt se amesteca cu faina. Cu o ligura de lemn adaugam faina pe rand, amestecant usor, sa nu ramana cocoloase.

Cand s-au inmuiat merele, turnati deasupra aluatul, si bagati in cuptorul incalzit. Se tine la foc mic. Verificati cu o scobitoare aluatul: cand nu ramane numic lipit de ea, e gata.

Se rastoarna tortul, se lasa la racit, apoi se orneaza cu frisca. Cel mai bune e rece, tinut la frigider!!!

Eu nu i-am dat baiatului frisca....am luat cu lingurita numai continutul cu mere si visine..si i-a placut al nebunie!!!

Mentionez ca am luat reteta de pe gustos.ro, si am mai adaptat-o si eu nitel.

Nu am avut timp sa fac poze la o felie din tort, ca sa vedeti sectiunea...am numai o mica poza cu tortul inainte sa fie taiat...dar va garantez ca a iesit o nebunie!!
Mda..lol.. e cam caraghioasa poza asta...numai pe asta o am :D

Mie personal mi s-a parut ca dureaza cam mult timp sa faci tortul asta...dar ..oricum..merita..si poate nu toate sunteti asa grabite ca mine ;)...asa ca incercati-l ;)

6 comentarii:

  1. Hey, foarte dragut blogul tau uite l-am pus sub "urmarire" , astept retete cat mai multe
    !

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci de apreciere Amalia! Ma straduiesc si eu ... sper sa invat cat mai multe de la voi;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc,Bucatar Maniac! Vad ca si tu ai doua bloguri culinare...am multe de invatat de la tine..pentru ca vad ca faci chestii profesioniste ;) Eu sunt numai Bucatar Amator;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga mea, am fost si eu pe "bucatar maniac" si vreau sa-ti spun ca m-am intors in viteza la tine. Nu cred ca blogul ei este mai organizat decat al tau si mai ales, cred ca ai mai multe meniuri interesante tu, si nu ea. Imi pare rau sa spun asta, dar nu e mai profesionala decat tine. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oh well..sunt flatata Anonim :D Oricum, bucatar maniac cred ca este profesionist, adica chiar lucreaza in domeniu, munca mea de zi cu zi nu are nici o legatura cu domeniul culinar asa ca de aia zic ca am multe de invatat.dar de asta ne invartim toti prin blogosfera de cooking, ca sa "furam" mesesie ;)

    RăspundețiȘtergere