vineri, 20 martie 2009

Carnaciori in foietaj

Pentru azi am o reteta de aperitive care a avut mereu succes la mini-petrecerile intre prieteni.Mi-a venit ideea sa pun reteta asta azi, pentru tocmai am citit o reteta super, de evantai, la Amalia.Si cum si ea folosea aici aluatul foietaj, mi-am amintit de cabanosii mei.Acesti deliciosi carnaciori in foietaj i-am facut de multe ori, la Revelion, la Baita Bebelushului, chiar si pur si simplu ca sa fie mancati in casa, la micul dejun de exemplu.Da, stiu, micul dejun nu trebuie sa contina carnati....trebuie sa fie usor, sanatos si hranitor, dar anyway...cateodata mie imi place sa mai sar peste asta :D Nu faceti ca mine...folositi reteta numai la petreceri.

E simplu.

Ingrediente (60 de bucati):

- 20 canabosi nu ft grasi, mai uscati
- un pachet de aluat foietaj(eu cumparam din ala bulgaresc, era 7 lei mai asta vara...sa fie aluat ...si nu foi)
- 3 oua batute
- unt si pesmet pt tapetat tava de cuptor

Mod de preparare:

- se taie cabanosii fiecare in 3 bucati
- fiecare bucata se cresteaza la varf, in cruce
- se taie din aluatul de foietaj fasii late de 1,5 cm-2 cm.Folositi un cutit ud si care taie bine
- se ia fiecare bucata de cabanos taiata si crestata in prealabil, si se imbraca in fasii de foietaj, ca un rulou
- se ung toate aceste bucati de carnati imbracati cu ou, folosind o pensula sau...un servetel de hartie imbibat cu ou
- se unge tava de cuptor cu unt si se presara pesmet
- se pun carnaciorii imbracati pe tava,unii langa altii, cu grija sa nu fie nici prea aproape si nici sa nu se faca risipa de spatiu pentru ca pentru 60 de bucati trebuie sa faceti mai multe tavi, asa ca incercati sa faceti maxim 3 tavi
- se pun in cuptorul incins in prealabil si se tin cam 15 minute, pana vedeti ca "infloresc" colturile acelea pe care le-ati taiat in cruce.

Mai jos am pus o poza cu ce mi-a iesit mie
Si aici aveti o farfurie cu cabanosi la cuptor, fara foietaj:



Ah..deja mi-e pofta....trebuie sa mai repet experienta, pozele astea le am de anul trecut,daca mai fac in curand o sa va pun si poze pas cu pas sa vedeti cum vine treaba cu imbracatul carnaciorilor si cu taiatul fasiilor.

Inca ceva....da..au disparut primii de pe masa de fiecare data :D

Comments please?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu