marți, 17 martie 2009

Rulada de ficat

De curand am sarbatorit primul an al baietelului nostru, in familie, asa ca am fost preocupata cu ceva timp inainte, de meniu.Va urma un articol si despre aceasta mini -petrecere, mai tarziu.Astazi va ofer o reteta de rulata de ficat, pe care ma gandisem sa o fac cu aceasta ocazie, insa fiind postul Pastelui am renuntat si am facut drobul de soia in locul ei.Totusi, imi ramasese gandul la rulada asta, pentru ca este ft usor de facut si mie imi place foarte mult.Am gasit pentru voi, niste poze ..in arhiva..adica pe niste CD-uri mai vechi, de anu trecut, de la Revelion, ultima data cand am facut rulada asta.

Reteta o am de la o matusa.

Ingrediente:
- o cana cu orez
- 3 oua fierte
- 3 oua crude
- 2 oua batute deasupra
- verdeata ( marar cca. 4 legaturi la compozitie )
- un praf de sare
- un praf piper macinat
- 2-3 cepe mari
- 3 x 200 gr. pateu / compozitie

Mod de preparare :

Se fierbe orezul, se pune in sita se tine sub jet de apa pina se scurge amidonul din el si apa este limpede, dupa care se lasa in strecuratoare aproximativ 10 min. Sa se scurga apa dintre boabe .
Se taie ceapa solzi , se caleste in 200 gr.ulei / compozitie pina se inmoaie ceapa si devine aurie , dupa care se adauga orezul , se pun treptat celelalte ingrediente amestecindu-se la foc potrivit pina devine o pasta omogena ( amestecind cu grija fara a sfarima boabele de orez ) , mai putin ouale fierte si cele care se vor pune pe deasupra Se tapeteaza o cratita de cca. 3 kg. cu ulei sau unt dupa care se presara pesmet .
In timp ce asezam compozitia in cratita in care se va coace , adaugam si cele 3 oua fierte tari in compozitie astfel incit sa ajunga la fundul tavii , iar fata compozitiei se va nivela , dupa care se va adauga deasupra 2 oua batute . Se pune compozitia astfel obtinuta in cuptorul bine incins pina se rumeneste frumos fara a se arde .

Iata ce a iesit ,arata bine si e foarte gustoasa,numai buna pentru primavara:



Va doresc POFTA BUNA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu