marți, 1 decembrie 2009

Tarta cu ananas - de 1 Decembrie


Pentru ca azi e ziua noasta nationala va urez tuturor La Multi Ani!! Eu am indragit dintotdeauna ziua de 1 Decembrie si mi-a placut sa o serbez,in fiecare an cum puteam,chiar daca, ce e drept, nu am ajuns inca sa vad si eu parada din centrul Bucurestiului, decat la televizor.Dar lasa ca e timp pentru toate, si o sa ma duc si eu odata acolo, cu baiat cu tot, ca nu degeaba primul lui cantec de leagan a fost Hora Unirii....trebuie sa ii cultiv spiritul partiotic ;)
Azi mami si baiatul au sarbatorit, au facut tarta cu ananas de dimineatza, pe fundalul sonor al muzicii traditionale de la televizor, au mai facut si painica in casa, s-au gatit, s-au aranjat de sarbatoare, s-au parfumat si s-au dus la plimbare.Plimbarea s-a lasat si cu ceva achizitii de sarbatori, ca sa nu ne inghesuim la final....era asa de liber azi prin oras....
Tarta asta o planuiam de foarte mult timp, de cam o luna de zile, de cand am primit de la M si A ananas si nu stiam ce sa fac cu el.
Iata reteta .. ft simpla, de facut in zi libera, cand nu ai chef numai sa robotesti prin bucatarie ci sa mai ai timp si de altceva.



Ingrediente

- 300 gr biscuiti populari
- 100 gr unt
- 1 l lapte
- 1 cana zahar
- 2 plicuri de budinca de vanilie, sau crema de cemsnit de la dr Oetker
- 1 plic de Tort Gelee de la acelasi doctor
- 1 cutie de compot de ananas

Mod de preparare

- se face un aluat de tarta din biscuiti : se macina biscuitii, se amesteca cu untul si 1 cana de lapte incalzit, ca sa ajute la topirea untului, si o ceasca de zahar
- se pune aluatul in forma de tarta, se preseaza cu mana, se niveleaza cu lingura
- se pune forma de tarta cu aluatul la cuptor , 30 de minute, pana devine crocanta
- intre timp se pregateste budinca de la dr Oetker, dupa reteta de pe ambalaj.In cazul meu : la 500ml de lapte rece, 2 plicuri de budinca, mixat 1 minut cu blenderul si gata
- cand s-a facut aluatul, se pune in mijloc crema facuta anterior si se aranjeaza frumos pe toata suprafata tartei
- se adauga cubuletele de ananas fara suc
- se prepara glauzura de pus deasupra : pliculetul de Tort Gelee, cu 2 linguri de zahar, se amesteca cu sucul de la ananas(putin cate putin, si se bate cu telul,sau cu furculita, cu putere ca sa iasa ca o spuma), si daca nu aveti in total 250 ml de suc, adaugati apa pana la 250 ml
- se pune aceasta glazura la fiert 1 minut
- se toarna glazura calda peste tarta si se lasa la racit, glazura trebuie sa se intareasca si sa arate frumos ca la cofetarie

Pofta Buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu