joi, 26 noiembrie 2009

Mic dejun

Acum cateva zile am avut pofta de un mic dejun mai organizat, adica nu din ala cu baut cafeaua pe fuga in picioare, apucat in viteza un snitel din frigider, sau, si mai rau, luat la serviciu un iaurt pe care sa il mananc in fata monitorului cu niste musli :D
Dar, pentru asta,trebuie ceva organizare.Ar fi mai usor, ce e drept, daca m-as trezi mai devreme, dar cum consider somnul una dintre placerile la care nu pot renunta foarte usor, trebuia sa gasesc alternative.Sa nu trebuie sa fac paturile, sa pun masina de spalat, sa intind rufe, uneori sa merg in piata, sa duc lupte corp la corp cu M. ca sa il imbrac cu haine de zi,sa nu pregatesc masa de dimineatza pentru M....oh well...nici asta nu se poate:D
Asa ca m-am organizat.Am vrut sa mananc pizza proaspata la micul dejun.Am cumparat aluat foietaj congelat,am taiat 3 cabanosi in feliute subtiri, 5 felii de sunca de praga, 100 de grame de branza sarata rasa pe razatoarea mare, am batut 3 oua....si le-am lasat in frigider de seara.Aluatul l-am lasat pe masa din bucatarie noaptea, sa se dezghete.La prima ora, de dimineatza, am pregatit pizza.Si cum nu aveam 2 tavi de pizza,dar aveam 2 aluaturi foietaj, am facut din unul pizza si din celalalt saratele cu branza sarata si chimen. ;)Toata operatiunea cu coacere cu tot a durat 45 de minute ;) Si am baut si cafeaua....stand pe scaun :D

Pizza:pe o foaie de aluat foietaj se intinde niste ou batut, se inteapa aluatul.Se pune sos de rosii, apoi cubuletele de cabanos, sunca de praga si branza sarata.Am mai presarat si ceva cascaval, era mai bine daca aveam mai mult in casa.Se pune la cuptor 20 de minute, intr-o tava presarata cu unt si pesmet. Cand se umfla aluatul foietaj, se inteapa, sa se desumfle, sa nu iasa ca un pateu de patiserie. Si mai bine ar fi daca ati avea blatul de pizza congelat, se gaseste si ala in supermarket de la aceeasi firma.Facutul aluatului in casa iese din discutie in viata mea...asa cum arata ea acum....but you never know :D

Saratele:Din cel de-al doilea aluat foietaj, se fac saratelele.Se unge aluatul cu ou batut, apoi se taie in fasii subtiri, depinde cat de mari vreti sa iasa bucatelele.Se presara apoi branza(preferabil sa fie de fapt cascaval) rase pe razatoarea mica si nu pe aia mare, si seminte de chimen.Se pun la cuptor 30 de minute sau mai putin, atentie sa nu se arda ;)

Pofta buna!

Un comentariu: