duminică, 10 ianuarie 2010

Biscuiti de casa cu stafide


...sau Palets de Dames

Timp de preparare : 10 minute
Timp de coacere : 10 minute

Sper ca prin precizarile de mai sus sa va fi trezit deja interesul sa faceti reteta asta...sunt niste dulciuri usor de facut, care plac oricui, si celor mici si celor mari, asta daca nu cumva e cineva care nu se impaca bine cu stafidele...

Ingrediente



- 125 gr stafide
- 125 gr faina
- 125 gr zahar
- 125 gr unt
- 2 oua
- rom si cacao (optional)

Mod de preparare

- Se curata stafidele si se pun in apa cel putin jumatate de ora.Daca va place sa aiba si ceva gust de rom, le puteti pune in apa cu 3 linguri de rom
- Se pregateste tava de cuptor, se unge cu unt si se pune hartie de copt (optional, dar recomandat)
- Se freaca untul cu zaharul, pana iese ca o crema, apoi se adauga oualele, la final faina si stafidele
- Cuptorul trebuie sa fie deja incins
- Se incearca mai intai un biscuite, sa vedem daca compozitia are consistenta care trebuie.Se pune cu o lingurita o parte din compozitie pe hartia de copt din tava si se pune la cuptor.
- Dupa cum arata biscuitele de test se mai adauga sau nu faina (daca se intinde prea rau mai trebuie faina).Spun asta pentru ca nu toate felurile de faina sunt la fel si de asemenea, poate diferi si untul folosit, poate fi mai gras sau mai slab.Ingredientele date mai sus sunt luate din Sanda Marin..si cred ca ar trebui un unt mai slab la proportiile astea, data viitoare ori pun mai multa faina ori untul sa fie mai slab.
- Dupa test, se drege compozitia sau nu, si se pun biscuitii cu lingurita in tava (sau tavi..eu am folosit 2) la distanta de vreo 2-3 cm ca se vor intinde mult si nu vrem sa se lipeasca intre ei.



- Se tin foarte putin la cuptor, vreo 10 minute, pana vedeti ca au o mica crusta maronie pe margini..atentie sa nu se arda!!




- Puteti adauga la aceasta combinatie simpla, cacao sau nuci, sau alte minunatii cum ar fi coaja de portocala sau lamaie...exista multe variante, imaginatie si ingrediente la indemana sa ai ;)

Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Am increcat si eu reteta aceasta si pot spune ca o voi adauga la dosarul meu de retete pentru ca o voi repeta cu siguranta. Au iesit foarte buni biscuitii si ai avut dreptate cu timpul de preparare Ruxi.Nu a durat mult.Cel mai greu a fost pusul in tava pentru ca nu reuseam deloc sa ii pun cat decat simetrici.
    Eu in loc de stafide si rom am pus nuci si putina esenta de migdale. Au iesit deliciosi.

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte interesanta reteta si pare simplu de facut. Totusi, nu trebuie deloc bicarbonat?

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu ii pun bicarbonat.ies ok asa;) bine ca mi-ai adus aminte de ei ...nu am mai facut demult.

    RăspundețiȘtergere