joi, 23 iulie 2009

Dulceata de visine

Anu asta m-am apucat si eu de facut dulceturi ;) Deja sunt la a doua incerca...ce ziceti? :D Prima a fost asa, mai timida, am zis sa nu ma obosesc prea tare si am apelat la masina de facut paine.De data asta insa, dulceata de visine am facut-o in mod clasic, pe foc, si fara nici un fel de adaosuri nesanatoase (ie : GelFix).Sau ..in fine, in afara de adaosurile care vin by default in fructele pe care le gasim in piata, la taranii care se jura ca sunt super bio....nu am pus nimic. (Btw: v-am spus cum mi s-a facut rau de la un pepene "bio" din piata?Si cum am fost generoasa si am mai dat din el la inca trei oameni, care au avut aceleasi simptome de rau stomacal ? :D Mda...)
Ok..sa revenim la dulceturile noastre.

Ingrediente

- 1 kg de visine
- 1 cana de zahar
- zeama de la 1/2 lamaie

Mod de preparare

- Se spala visinele.Se curata de codite si se scot samburii.Eu nu am avut rabdare sa folosesc unelte magice pt scos samburii, asa ca le-am scos samburii cu mana.
- Se amesteca visinele cu cana de zahar



- Operatia de mai sus se face fie de seara, cu gandul de a prepare dulceata a doua zi dimineatza, fie dimineatza, si se prepara dulceata seara.
- Se pune cratita cu visine pe foc mic, eventual cu o plita dedesubt, si se amesteca cu lingura in ea, sa nu se prinda si sa se coaca omogen


- Operatia asta dureaza cam 1 ora jumate.Nu trebuie sa amestecati in continuu in cratita insa oricum, nici sa o lasati acolo singurica si nebagata in seama ca se prinde dulceata de fundul vasului.
- Inainte cu 15 mins de a se termina se pune si zeama de lamaie
- Atentie la cum decideti daca s-a facut! Luati cu o lingura de metal putin din cratita si picurati pe o farfurie.Compozitia care pica din lingura trebuie sa se aseze pe farfurie sub forma de picatura, sa nu se prelinga ca o zeama, si nici sa nu fie tare de tot ca atunci inseamna ca s-a cam caramelizat dulceata si nu mai aveti ce sa ii faceti (e ok si asa...insa dulceata adeverata trebuie sa aiba si putina fluiditate). Eh...eu o cam caramelizai..ce e drept..dar pt o prima incercare eu cred ca am avut un succes destul de mare.Data viitoare o sa o opresc din fiert mai devreme...de asta e bine sa faci de mai multe ori..ca sa te prinzi de chestii de genul asta.
-Dintr-un kg de visine am facut 1 borcan jumate de dulceatza, ca cel din prima poza.Jumatatea de care zic s-a devorat din prima zi ;)

Succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu