duminică, 17 mai 2009

Placinta cu mere


Week-endul trecut am facut o placinta cu mere.Mi-a iesit foarte buna, desi am niste mici nemultumiri legate de ea, despre care o sa va povestesc ca sa nu mai gresiti si voi.

Nemultumirea numarul 1 : am cumparat mere Golden...si din aceatsa cauza mi-a iesit placimta cam subtire, pentru aceste mere sunt ft apoase.In plus, gustul de mere Golden nu pera se potriveste la placinta de mere pentru ca sunt cam dulci, decia trebuits a adaug ceva lamaie, fapt care a dus la o conistenta si mai zemoasa.Deci..cumparati mere acre, de preferat ionatane.

Nemultumirea numarul 2 : am uitat sa tai placinta cand am pus-o in tava la facut, si a fpst mai greu dupa aia sa o tai, coapta fiind.

Iata si reteta.

Ingrediente

- 2 kg de mere ionatane
- 1 pachet de foi de placinta
- 2 oua
- 1 cutiuta mica de smantana (daca nu aveti smantana, merge si iaurt sau chiar niste lapte)
- 8 linguri de zahar
- 2 plicutele zahar vanilat
- 1 varf de cutit de scortisoara
- 2-3 linguri de zeama de lamaie

Mod de preparare

- Foile de placinta congelate le scoateti cu vreo 8 ore inainte, eventual de seara daca planuiti sa gatiti dimineatza, ca sa se dezghete uniform si frumos , iar cand le dezlipti lucrati cu mare atentie ca se cam rup :D
- Se rad merele pe razatoarea mare, dupa ce le-ati curatat de coaja



- In castronul in care aveti merele rase adaugati zaharul , mai intai 3-4 linguri, apoi gustati si adaugati pana obtineti gustul dorit.Eu m-am oprit la 8 linguri.



- Adaugati si pliculetele de zahar vanilat si varful de cutit de scortisoara.Si aici puteti lucra la cantitati, dupa gust.
- Amestecati bine sa fie repartizate ingredientele in mod omogen



- Tava de aragaz o ungeti cu unt si presarati pesmet
- Puneti prima foaie de placinta
- Din loc in loc puneti putin unt peste foaie



- Adaugati a doua foaie si repetati procesul cu untul
- In total folositi cam 4-5 foi de placinta pentru acest prim strat de foi
- Adaugati jumatate din compozitia de mere si nivelati cu lingura



- Adaugati inca un strat de 4-5 foi de placinta cu unt ca mai sus



- Adaugati si cealalta jumatate de compozitie de mere rase



- Puneti si ultimul strat de foi de placinta
- La final bagati marginile de la foi in interiorul tavii, adica imbracati marginile
- Taiati placinta nefacuta inca, in portii patrate
- Dati la cuptor pentru 10 minute, la foc iute.
-Tava trebuie sa fie pusa pe nivelul 2 al cuptorului, iar pe primul nivel puneti o tava de aragaz ca sa protejati placinta sa nu se arda
- Dupa cele 10 minute, scoateti tava cu placinta si ungeti suprafata cu o compozitie de 2 oua batute cu smantana sau iaurt sau ceva lapte, in functie de ce ingredient aveti (cel mai bine iese cu smantana)
- Mai dati placinta la cuptor inca 40-45 de minute la foc mai mic



- Dupa ce s-a copt, lasati-o sa se raceasca inainte de servire

Pofta Buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu