duminică, 22 noiembrie 2009

Chiftele prajite

Cred ca am facut chiftele prajite de doar doua trei ori pana acum.Primele variante au fost un esec total..ba am pus prea multa carne, ba le-am prajit prea mult, ba de teama sa nu se mai prajeasca ca data trecuta, nu le-am lasat destul sa se faca.Asa ca am renuntat...un an..sau doi.Din cand in cand imi mai aminteam de ele, dar le asociam numai cu imaginea bunicii si a zilelor de vacanta de vara de la ea de acasa cand ne pregatea chiftelute de parca ar fi fost cel mai simplu meniu cu putina.De curand am zis insa sa ma mobilizez, sa nu mai "cersesc" de la mama cateva chiftele in week-end, ca nu ea are blog culinar ci eu am, asa ca trebuie sa prestez niste chiftelute daca vreau sa ma mentin in business nu? :D
Eh..si mi-au iesit bune....buuneee....si nu zic numai pt ca le-am facut eu ;) Dar chiar au disparut rapid de pe masa de duminica :D

Deci cu atentie si rabdare se poate.Si am invatat din greseli..cateva reguli de aur : 60% din compozitie carne, 40%legume si paine, incinge bine uleiul inainte de a le praji, nu le face nici prea mari nici prea mici...si nu sta pe net cand ele se perpelesc in tigaie..ci langa ele...avand mereu grija sa le fie bine ;)

Ingrediente

-500 gr carne tocata amestec din vita si porc
-2 cepe ,1 morcov, 1 cartof, marar, usturoi(optional, eu nu pun)
- 200 gr paine inmuiata in apa
- sare,piper
- ulei pt prajit
- faina pt crusta

Mod de preparare


-cumparati carne de vaca si de porc tocata, de calitate, fara zgarciuri.De preferat sa fie pulpa tocata la magazin
- se da prin masina de tocat sau prin robot ceapa, cartoful si morcovul(unele retete spun sa prajiti ceapa inainte dar mie nu imi place cum ies asa, sunt prea solicitante pt ficat)
- se amesteca legumele cu marar tocat si cu sare si piper si painea inmuiata
- se mai bat 2 oua in compozitie
- se amesteca compozitia de mai sus cu carnea tocata
- se formeaza chiftelutele si se dau prin faina din belsug
- in tigaia cu ulei incinsa in prealabil se prajesc chiftelutele
- trebuie sa aiba destul loc in tigaie
- daca se formeaza bucati de faina arsa sau carne arsa in uleiul de la primul rand de chiftele prajite, se arunca acest ulei, se curata bine tigaia si apoi se reia procesul cu ulei proaspat
- eu ca sa evit chestia asta folosesc 2 tigai pe doua ochiuri deodata
- sunt gata cand sunt rumenite frumos si simetric, sa fie maronii si nu negre, dar nici prea deschise la culoare.

Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu